Brev:
Indkøring af modermælkserstatning - 4 mdr.
14. august 2009
Alder:
4 mdr.
Indkøring af modermælkserstatning - 4 mdr.
Hey Helen.
Jeg har i længere tid oplevet, at min datter har svært ved at koncentrere sig om amningen om dagen. Hun er ikke så sulten om dagen, som hun er om aftenen. Hun spiser meget små måltider og amningen er hurtig overstået. Hun virker dog meget glad og tilfreds i løbet af dagen. Hun er aktiv, nysgerrig og interesseret i omverdenen.
Hun får tre daglige lure og nogle gange en ekstra hvis hun har fået en på opleveren. Hun bliver lagt ved en 21 tiden og der tømmer hun næsten begge bryst. Problemet er at, hun i løbet af natten står op utallige gange og søger efter mit bryst. I første omgang får hun altid sut. Men den smider hun hurtigt og vender sit hoved fra side til side indtil jeg tilbyder hende mit bryst. Meget tidligt om morgenen sover hun meget uroligt indtil hun står op igen.
Jeg har talt med min sundhedsplejerske og i første omgang skulle jeg tilbyde hende bryst før jeg selv gik i seng og dette blev ikke bedre fordi hun stod op 1 time efter og skulle have mad igen. Så vi er nu blevet enige om at hun skal puttes tidligere omkring kl 20 og at hun skal til, at starte med have 50 ml modermælkserstatning. Men dette skal hun først have efter jeg har tilbudt hende mit bryst.
Men jeg synes at beskrivelsen af blandingsforholdene er lidt svære at forstå på Hipp pakkerne. For man kan ikke bare dividere forholdene, så måske du kan hjælpe mig med det?
- Altså 50 ml=? Hvor mange strøgne skeer og hvor mange ml vand?
- Og hvad er den bedste måde, at få indkørt det med modermælkserstatning på, før hun skal sove. Skal jeg tilbyde hende begge bryst også bagefter flasken? Eller er det kun det ene bryst også flasken?
- Og hvad med når hun står op senere på natten? Skal hun tilbyddes begge dele igen? Må man egentlig have flaskerne færdiglavet i køleskabet og derefter varme dem i en gryde med vand?
Jeg håber, at du kan tyde hvad jeg har prøvet at beskrive og tak for tidligere svar.
Med venlig hilsen